CHARIZMA_Website_Services_Projektowanie-marki

Dzięki projektowi marki możemy zapaść klientowi w pamięć. Uważnie zaplanowane działania i system wizualny powinny tworzyć  logiczną całość. Doświadczenie, jakie dzięki temu przeżyje  klient, wykreuje w jego oczach obraz marki.

 

Najpierw strategia, potem projektowanie marki

 

Dlaczego tak istotne jest rozpoczęcie prac od zaplanowania strategii? Bo dzięki niej dowiemy się, jaka jest prawdziwa wartość naszej firmy, którą powinniśmy komunikować zarówno słowem, jak i obrazem (czyli projektem marki). Jeżeli badanie rynku wykazało, że większość firm wygląda i komunikuje się w podobny sposób, a my chcemy zrewolucjonizować rynek, to nie możemy wyglądać tak samo i mówić to samo, co inni. Nasz wizerunek musi podkreślać naszą wyjątkowość, unikatowość i oryginalność. Musi oddawać charakter marki.

 

Czy każda firma powinna wyróżniać się identyfikacją wizualną? Czy firmy z jednej branży muszą różnić się wizerunkiem?

 

Każdą sytuację należy rozpatrywać indywidualnie i dostosować rozwiązania do potrzeb danej firmy. Ważne, aby procesu projektowania marki nie zdominowała chęć wyróżnienia się za wszelką cenę, ani chęć nierzucania się w oczy i pozostania w cieniu. Źle zaprojektowana marka, niedopasowana do firmy, jest jak źle dobrane ubranie: nie służy nikomu.

 

Czy projektowanie marki ma zawsze sens?

 

Nie zawsze. Jeżeli marka jest nieustannie interesująca w oczach klientów i nie pojawił się nowy gracz, który może przejąć rynek, to nie ma sensu tworzyć nowego projektu marki. Taka sytuacja zdarza się jednak rzadko. Nie ma już sektorów czy branż, w których nie istnieje konkurencja. Na każdym rynku i w każdej branży pojawiają się innowatorzy, którzy dzięki swoim produktom/usługom, a także wizerunkom, zmieniają otoczenie, podnoszą poprzeczkę lub docierają do młodszych odbiorców. Zaprojektowanie nowej marki lub odświeżenie wizerunku powinno zawsze być powodowane czymś więcej niż tylko chęcią zmiany logo. Bo logo to nie marka.

 

Od czego zaczynamy pracę nad projektem marki i jakie usługi oferujemy?

 

Logo

Identyfikacja wizualna

Księga znaku (Brand book)

Materiały informacyjne i promocyjne

Kreacja na potrzeby kampanii reklamowych

Opakowania (Packaging)

Kierownictwo artystyczne (Art direction)