CHARIZMA_Website_Services_Strategia-marki

Marka, której strategia jest zgodną z wartościami i charakterem firmy, pomoże wykreować właściwy wizerunek i zrealizować zamierzone cele. Oparcie biznesu i komunikacji na założeniach strategicznych ułatwia komunikację z klientem i przekazanie mu misji firmy.

 

Dlaczego strategia marki jest ważna?

 

Jednym z elementów pracy nad strategią jest odnalezienie prawdziwej wartości marki. Tego czegoś, co charakteryzuje markę i na czym zbudujemy jej wizerunek. Dzięki temu usprawnimy funkcjonowanie marki, sprawimy, że zostanie zauważona i zapamiętana. Unikatowy charakter marki nada ton komunikacji z klientem i ułatwi podążanie w wyznaczonym kierunku. Dlatego klarowna strategia i konsekwencja w jej wdrażaniu są tak ważne.

 

Na początek kilka pytań:

 

  • Co i jak robimy?

  • Dla kogo?

  • Co nas wyróżnia?

  • oraz pytanie najważniejsze: dlaczego to robimy?

 

Jeśli motorem napędowym jest zysk, to wszystkim rządzi cena. Z taką firmą łatwo konkurować – wystarczy obniżyć ceny. Dlatego tak ważne jest budowanie relacji z klientem, zdobycie i utrzymanie jego zaufania, a przede wszystkim stworzenie marki, z której wartościami będzie się mógł identyfikować.

 

Czy każda firma potrzebuje strategii?

 

Pytanie o sens tworzenia strategii pada bardzo często. Przecież wiemy, co sprzedajemy, znamy naszego klienta i jesteśmy lepsi od konkurencji. Zastanówmy się jednak czy tak samo widzi nas potencjalny klient lub pracownik. Czy wybiera naszą firmę kierując się jedynie kwestiami finansowymi: ceną i wysokością zarobków? A może dlatego, że utożsamia się z marką i jej wartościami? Wybór konkretnej marki przez klienta nie jest przypadkiem. Ma on swoje preferencje i jeżeli marka wyróżnia się, konsekwentnie buduje swój wizerunek i ma dla niego wartość, staje się dla niego zauważalna. Jednak żeby wybór marki odbywał się w sposób naturalny i podświadomy, musi ona oferować coś jeszcze. Musi mieć swój własny charakter. Charakter, który przyciągnie i zatrzyma klienta.

 

Co wchodzi w zakres pracy nad strategią marki?

 

  • Analiza marki

  • Warsztaty strategiczne

  • Pozycjonowanie marki

  • Misja i cel marki

  • Odkrycie prawdziwej wartości marki

  • Myśl przewodnia (brand idea)

  • Komunikacja marki

  • Nazwa (naming)