CHARIZMA_Website_Services_Tworzenie stron internetowych

O czym zatem należy pamiętać tworząc nowy serwis firmy?

 

Najistotniejsze są te trzy kwestie: 1. Po co? 2. Dla kogo? 3. Jak obszernie?

 

Po co firmie (nowa) strona internetowa?

 

Nowa bądź odświeżona strona internetowa służy przede wszystkim do kontaktu z klientem. Dzięki niej może nas znaleźć i dotrzeć do interesujących go informacji. Może też się z nami skontaktować. Czy tylko po to tworzymy strony internetowe? Nie zawsze. Bywają strony czysto wizerunkowe, informacyjne, ale też kompleksowe serwisy sprzedażowe, sklepy internetowe, aplikacje itp. Niezależnie od wybranego rozwiązania, strona musi być spójna z wizerunkiem firmy, z jej przekazem, oraz główną wartością.

 

Dla kogo jest nasza strona internetowa?

 

Firmowe strony internetowe powstają głównie dla klientów. A także dla przyszłych i obecnych pracowników, akcjonariuszy, konkurencji, robotów wyszukujących poszukiwane frazy itd. Zatem strona służy do kontaktu z różnorodnymi grupami. Powinna być szybka, łatwa w nawigacji oraz użyteczna. Na wszystkich urządzeniach, bez zbędnych dodatków i efektów. Strona internetowa firmy musi pełnić funkcję drogowskazu i oferować informacje w ciekawy i przystępny sposób.  Aby przygotować właściwie treść strony,  musimy wiedzieć, co chcemy zakomunikować, komu oraz w jaki sposób.

 

Jak bardzo rozbudowywać strony internetowe?

 

Wszystko zależy od odpowiedzi na pierwsze pytanie. Ponadto obsługa stron lub strony internetowej generuje koszty. Nie tylko materialne, ale i wizerunkowe. Ciekawą markę może zniszczyć nieaktualna i nieużyteczna strona, która wprowadza w błąd, podaje stare informacje, a jej obsługa jest frustrująca. Dlatego strony nie powinny być niepotrzebnie „upiększane”. Dobrze zaprojektowana strona w szybki i łatwy sposób pokieruje użytkownika do poszukiwanej informacji. Nieważne czy jest to cena produktu, instrukcja obsługi czy kontakt z działem technicznym. Strona ma być użyteczna. Dlatego nie należy rozbudowywać stron z ambitnym założeniem częstych aktualizacji lub prowadzenia bloga, jeżeli nie ma kto tego robić. Częstym błędem spotykanym na stronach firm, które prężnie działają, są aktualności sprzed kilku lat.

 

Jak możemy pomóc w procesie tworzenia strony internetowej:

 

Front-end development

Back-end development

Doświadczenie użytkownika (UX – User experience)

Interfejs (UI – User interface)

Kierownictwo kreatywne (Creative direction)

Tworzenie tekstów (Copywriting)

Fotografia

Wsparcie kreatywne i techniczne