CHARIZMA_Website_Services_Tworzenie stron internetowych

Kiedy powinniśmy stworzyć stronę internetową dla firmy? Zawsze!

 

Kiedy powinniśmy odświeżyć stronę www firmy? Zawsze!

Jeżeli nie dostrzegasz wartości stron internetowych to albo jesteś dinozaurem albo chcesz zamknąć firmę i przestać działać. Nie ma sensu pisać tutaj o firmach, które nie mają stworzonej strony internetowej, która jest zgodna z jej identyfikacją oraz strategią marki. Bo dinozaurów już nie ma na tej planecie.

 

O czym zatem warto nadmienić podczas budowania nowego serwisu firmy?

 

Podczas pracy nad tworzeniem strony internetowej warto zwrócić uwagę na 3 najistotniejsze kwestie. 1. Po co? 2. Dla kogo? 3. Jak bardzo?

 

Po co firmie (nowa) strona internetowa?

 

Nową bądź odświeżoną stronę internetową potrzebujemy przede wszystkim do kontaktu z klientem. Pozwalamy mu się odnaleźć w sieci. Odszukać interesującą go kwestię, a także dajemy sobie możliwość kontaktu z nami. Czy na pewno tylko po to tworzymy strony internetowe? Nie zawsze. Czasami bywają strony czysto wizerunkowe, informacyjne, a niekiedy projektuje się całe serwisy sprzedażowe, sklepy internetowe, aplikacje itp. Trzeba jednak pamiętać, że wszystkie wyżej wymienione muszą być spójne z tym, jak firma wygląda, co mówi i do kogo oraz co jest jej główną wartością.

 

Dla kogo buduje się stronę internetową?

 

Piszemy tutaj o firmach, a więc tworzymy strony internetowe przede wszystkim dla klientów. A także dla przyszłych i obecnych pracowników, akcjonariuszy, robotów wyszukujących najczęściej poszukiwane frazy, konkurencji itd. Tak więc, jak widać strona internetowa już nie tylko służy nam do informacji klienta, ale to komunikacji ze wszystkimi. Powinna być ona szybka, łatwa (w odnajdywaniu poszukiwanych treści) oraz użyteczna. Na wszystkich ekranach, bez zbędnych udziwnień i efektów. Strona internetowa firmy musi służyć, jako drogowskaz, informacja. Ale być również ciekawa i interesująca. Chodzi tutaj przede wszystkim o jej zawartość, czyli przede wszystkim treść. A i w tym przypadku musimy wiedzieć, co chcemy zakomunikować, komu oraz w jaki sposób.

 

Jak bardzo rozbudowywać strony internetowe?

 

Wszystko zależy od tego, co odpowiedzieliśmy na pytanie nr.1 Dodatkowo obsługa stron lub strony internetowej wiąże się z kosztami. Nie tylko materialnymi, ale i wizerunkowymi. Tworząc ciekawą markę możemy zepsuć jej reputację za pomocą strony, która jest nieaktualna, nieużyteczna, wprowadza w błąd, przedstawia stare informacje, a co najgorsze jej obsługa jest frustrująca! Dlatego tak istotne jest, aby strony nie miały żadnych zbędnych „upiększeń”. Dobrze zaprojektowana strona pokieruje użytkownika, w szybki i łatwy sposób do informacji, której on poszukuje. Nieważne czy jest to cena butów, sposób obsługi produktu czy kontakt z działem technicznym. Ma być użyteczna. Dlatego starajmy się nie rozbudowywać stron z ambitnym założeniem, że będziemy umieszczać aktualne informacje lub prowadzić blog, jeżeli nie ma kto tego robić. Najczęstszym przypadkiem spotykanym na stronach firm, które prężnie działają są posty/aktualności sprzed 4 lat.

 

W czym możemy pomóc podczas tworzenia strony internetowej:

 

Front-end development

Back-end development

User experience

User interface

Creative Direction

Copywritting

Fotografia

Wsparcie kreatywne i techniczne